Konferenspaket

Konferenspaket

Vi erbjuder sex olika matpaket som alla inkluderar: Kaffe/te under hela konferensen samt frukt och vatten på kanna i rummet. I lokalhyran för samtliga rum ingår (om inget annat anges i paketet): Trådlöst Internet, dataprojektor, whiteboard samt blädderblock.


» MÖTE

Östergårds kan erbjuda er ett effektivt 3 timmars möte på för-eller eftermiddagen för upp till 10 personer i vår vinkällare.
Fika ingår och serveras in till er i Vinkällaren samt finns möjligheten att lägg till lunch, även denna serveras in till er.

• Fm fika – Frukt- och bärshot, krämig yoghurt & Gårdens müsli
• Em fika – Hembakade godsaker & fruktfat
• Lunch – Gårdens varma lunch eller Tvårätters affärslunch med hembakat bröd & smör, kaffe/te & sötsak.
• Kaffe/te finns alltid att tillgå och frukt, godis, nötter samt vatten på kanna är inkluderat i rummet


» GRÖNT

Hälsa och välmående

Följande meny ingår:
• Frukost – Frukostsmörgås på hembakat mörkt bröd, juice & smoothie samt färsk frukt
• Fm fika – Fm. fika med frukt- och grönsaksshot, krämig yoghurt & Gårdens müsli
• Lunch – Tvårätterslunch med grönsaker efter säsong & varm proteinkälla, bröd & smör samt kaffe/te & liten
”raw-food” munsbit
• Em fika – Em. fika med nyttig godsak, frön/nötter samt fruktfat
• Kaffe/te finns alltid att tillgå och frukt, godis, nötter samt vatten på kanna är inkluderat i rummet


» BRONS

Konferens utan krusiduller

Följande meny ingår:
• Frukost – Frukostsmörgås på hembakat bröd & smoothie
• Fm fika – Fm. fika med frukt- och bärshot, krämig yoghurt & Gårdens müsli
• Lunch – Gårdens varma lunch med hembakat bröd & smör, kaffe/te & sötsak
• Em fika – Em. fika med hembakade godsaker & fruktfat
• Kaffe/te finns alltid att tillgå och frukt, godis, nötter samt vatten på kanna är inkluderat i rummet

» SILVER

Vårt populära standardpaket

Följande meny ingår:
• Frukost – Frukostsmörgås på hembakat bröd, juice & smoothie samt färsk frukt
• Fm fika – Fm. fika med frukt- och bärshot, krämig yoghurt & Gårdens müsli
• Lunch – Tvårätters affärslunch med hembakat bröd & smör, kaffe/te & sötsak
• Em fika – Em. fika med hembakade godsaker & fruktfat
• Kaffe/te finns alltid att tillgå och frukt, godis, nötter samt vatten på kanna är inkluderat i rummet

» GULD

Avrunda dagen med middag

Följande meny ingår:
• Frukost – Frukostsmörgås på hembakat bröd, juice & smoothie samt färsk frukt
• Fm fika – Fm. fika med frukt- och bärshot, krämig yoghurt & Gårdens müsli
• Lunch – Tvårätters affärslunch med hembakat bröd & smör, kaffe/te & sötsak
• Em fika – Em. fika med hembakade godsaker & fruktfat
• Middag – Trerättersmiddag alt. en säsongsmeny – grillmeny.
• Kaffe/te finns alltid att tillgå och frukt, godis, nötter samt vatten på kanna är inkluderat i rummet

» LOGIPAKET

Om ni stannar kvar över natten

Till er som vill bo kvar efter en konferens kontakta oss för mer information.
Som avslut på konferensen föreslår vi en aktivitet under roliga och avslappnade former.
Våra hel- och halvdagspaket går att kombinera med curling, annorlunda glas- och vinprovningar eller en kulinarisk
matlagningsaktivitet 
med våra duktiga kockar. Ät en god middag och prova vår uppskattade trerättersmeny.

» MÖTESTIPS

Oavsett vilken typ av möte du har här på Östergårds så ska det ge ett bra resultat för ditt företag.
Här är våra tips på vad som gör din konferens riktigt lyckad:

Var väl förberedd

Redan vid bokningsförfrågan bör du ha syftet för mötet klart för dig.
Berätta för oss så att vi kan hjälpa dig välja bästa tänkbara miljö för detta.

Vilket önskat resultat vill du få?

Bli medveten om hur nuläget ser ut. Blunda och föreställ dig vad du vill uppnå.
Analysera de resurser du har till ditt förfogande och din egen roll.

Vilka delmoment ska mötet bestå av?

För att åstadkomma ett bra möte behöver du skapa ett klimat där alla kan vara delaktiga och blir engagerade.
Variera ert arbetssätt i både stora och små grupper och stimulera kreativiteten.
Ha alltid med en rolig aktivitet.
Tänk SE, HÖRA & GÖRA!

Ta mikropauser

Då orkar alla hålla koncentrationen uppe när det behövs.
Det kan vara allt ifrån en kort fikastund, en skön avslappningsövning, frisk luft eller bara ställ er upp och hoppa.

Fotografera gärna

Ha som underlag på vad ni kommit fram till under konferensen och som hjälp vid uppföljningen när det gått en tid.

Börja mötet med musik och skapa energi

Det väcker känslor hos dina deltagare och är samtidigt en härlig inledning på dagen.

En kul avslutning

En aktivitet under roliga och avslappnade former hör till konferensen.
Prova curling, boule, annorlunda provningar och kulinariska resor med våra duktiga kockar.

Dagen efter mötet

Var snabb med att skicka ut dokumentationen till alla deltagare. Bifoga gärna lite roliga bilder.

Uppföljningsmöte inom kort

För att följa upp resultatet och för att utvärdera konferensen är det bra att ha ett kortare möte snart igen.
Då ökar chanserna betydligt att ni verkligen når det önskade resultatet.
Gör också en egen utvärdering och fråga dig själv vad som var BRA, vad kan göras BÄTTRE och vad var BÄST!

Hyr hela herrgården, endast 10 min från stan

Ha hela huset för er själva och bygg upp unika miljöer i våra olika rum.
En dag kan se ut såhär: Börja med en gemensam samling i Stora festsalen.
Sprid sedan ut er och ha workshops i olika miljöer.

Traditionell sammanträdessittning i Annas rum, cafébord i vår ljusa Vinterträdgård, minibiograf i Vinkällaren och tid
för reflektion i Biblioteket.
Fikapauserna har ni i våra mingelvänliga salonger och fysiska aktiviteter kan ni ha i vår park med alltifrån roliga grilljippon
till teambuildande bouleturneringar.

Passar sällskap 40-90 personer.
Självklart finns det tusen andra sätt att bygga upp rummen på, det är bara kreativiten som sätter stopp.
Vi har massa fler aktiviteter att erbjuda och ni vet väl att ni kan avsluta hela dagen med en riktigt god middag i vår rustika
och ombonade Lada.

Ett par mötesmodeller

Walk and Talk
– Lämpar sig för upp till 30 personer
– Promenera och tänka kreativt
– Beslutsfattande och säkerställande av beslut
– Arbeta parvis
– Bestämt ämne
– 2,5 – 3 timmars promenad
– Rapportering
– Sammanfatta och ta beslut

Idéverkstad
– Lämpar sig för upp till ca 50-70 personer
– Utveckla relationer och gruppdynamik
– Skapa engagemang
– Bolla frågor
– Be deltagarna skriva ner tankar
– Låt alla ta del av varandras tankar kring huvudfrågorna
– Utifrån svaren kan en handlingsplan skapas
– Handlingsplanen ska sedan finnas på allas arbetsplats

Behöver du hjälp med deltagarhantering?
Se digitalt verktyg: Deltagarhantering


Back to Top